Er zijn vele manieren om te beoordelen hoe gezond je gewicht en je afmetingen zijn. Je kunt elke dag op de weegschaal gaan staan of goed letten op op de pasvorm van je jeans. De meest populaire metingen staan hieronder zodat je kunt bepalen welke het beste is voor jou.

Body Mass Index (BMI)

De BMI berkening is de meest bekende formule om de verhouding tussen lengte en gewicht te bepalen. Van BMI is aangetoond dat het een redelijk betrouwbare indicator is van lichaamsvet voor de meeste volwassenen. De berekening gaat echter niet op voor ouderen of mensen met veel spieren. Een gezond BMI ligt tussen de 19 en 25. Je BMI berekenen doe je hier.

De weegschaal

De weegschaal geeft niet altijd een goede indruk van je gezondheid. Gewicht schommelt door een aantal factoren zoals stress, hydratatie, menstruatie en de tijd van de dag. Je dagelijks wegen kan enorm veel frustraties opleveren. Het is beter om dit wekelijks of tweewekelijks te doen.

De taille omtrek

Uw ideale taille omvang mag niet meer dan de helft van uw lengte zijn. De body shape index combineert de BMI berekening met de tailleomtrek.

user man

BMI berekenen voor man

Check je BMI om te berekenen of je overgewicht hebt.  

user woman

BMI berekenen vrouw

Je BMI is een van de middelen om te berekenen of je overgewicht hebt.  

user man

BMI formule

Hier wordt uitgelegd hoe de BMI formule werkt.