De Cruisefase is de tweede fase van het Dr. Dukan Dieet. Tijdens de Cruisefase zul je stap voor stap kilo's blijven verliezen, tot ongeveer een kilo per week. Belangrijk in de Cruisefase is dat je met controle gewicht verliest, zodat dit blijvend is. Je werkt aan een nieuw patroon en valt nu ook minder af. Deze fase duurt net zolang tot je op je streefgewicht bent. Je kunt ervan uitgaan gemiddeld 1 kilo per week af te vallen. Het is wel belangrijk om de regels van Dukan strikt te volgen!

In deze fase combineer je de proteinerijke voeding uit fase 1 met groenten. Ook hier is geen sprake van beperkte hoeveelheden. De zemelen blijven dagelijks verplicht. Groente worden weer langzaam toegestaan in je eetpatroon en je mag in deze fase rauwe of gekookte groente eten. Afwisseling is erg belangrijk tijdens de cruisefase, je eet de ene dag dierlijke eiwitten met groente en de andere dag alleen maar dierlijke eiwitten zonder groente.

Er zit wel een beperking in de groente, je mag namelijk niet alle groente eten. Groenten die je kunt eten zijn artisjok, asperge, aubergine, broccoli, kool (wit, rood, savooi, bloemkool, boerenkool, spruitje), bleekselderij/knolselderij, witlof, courgette, komkommer, venkel, franse boontjes / peultjes, prei, champignons, ui, paprika, pompoen, radijs, sla, waterkers), sojabonen, spinazie, koolraap, snijbiet en tomaten. Ook water drinken is belangrijk tijdens deze fase!

 

user man

BMI berekenen voor man

Check je BMI om te berekenen of je overgewicht hebt.  

user woman

BMI berekenen vrouw

Je BMI is een van de middelen om te berekenen of je overgewicht hebt.  

user man

BMI formule

Hier wordt uitgelegd hoe de BMI formule werkt.